Δημήτρης Μαλλάς
dmallas@contentintelligence.gr
Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αλλάξει πλήρως τα δεδομένα σε όλους τους οικονομικούς κλάδους και έχουν δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως έχουν δώσει τη δυνατότητα σε μία επιχείρηση οπουδήποτε και αν βρίσκεται, όσο μικρή και αν είναι, να διαθέσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική εξέλιξη σε σχέση με το όχι και πολύ μακρινό παρελθόν.
Το πρόβλημα είναι πως με αυτό τον τρόπο, ο ανταγωνισμός που υπάρχει έχει αντιστοίχως πολλαπλασιαστεί. Αρκετοί επιχειρηματίες πιστεύουν πως για να αντιμετωπίσουν τον όλο και πιο έντονο ανταγωνισμό θα πρέπει να δώσουν πιο χαμηλές τιμές. Και πιέζουν τα περιθώρια τους, ρίχνουν την ποιότητα, προχωρούν σε περικοπές των λειτουργικών δαπανών. Όμως, συνήθως αυτή η μείωση των τιμών φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Γιατί σταδιακά αποδεικνύεται όλο και περισσότερο ότι οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο αυτό που ψάχνουν είναι μεν μία καλή σχέση τιμής προς απόδοση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι προτιμούν ότι πιο φθηνό υπάρχει. Αλλά αναζητούν προϊόντα και brands με τα οποία να μπορούν να συνδεθούν, να δημιουργήσουν μία σχέση.
Τα τελευταία χρόνια, τα πιο επιτυχημένα brands δεν είναι εκείνα που έχουν τις χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα τους. Ούτε απαραιτήτως εκείνα που έχουν τα κορυφαία -από τεχνικής απόψεως- προϊόντα. Ούτε εκείνα που έχουν κάνει τις μεγαλύτερες και πιο εντυπωσιακές διαφημιστικές καμπάνιες. Αλλά εκείνα που έχουν δημιουργήσει μία διαφορετική σχέση με τους υποψήφιους πελάτες τους. Εκείνα που έχουν να πουν μία ιστορία είτε για την ίδια την εταιρεία είτε για τα προϊόντα τους. Εκείνα που δημιουργούν κοινότητες, ακούν τους πελάτες τους και προσπαθούν να προσαρμοστούν στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών.
Παρεπιμπτόντως, μία επιχείρηση θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική όσον αφορά τον τρόπο που επιλέγει να πει την ιστορία της. Από την εμπειρία μου έχω δει επιχειρήσεις, οι οποίες, επειδή θεωρούν το θέμα δευτερεύουσας σημασίας, να το αφήνουν να το χειρίζονται άνθρωποι που είτε δεν μπορούν να το κάνουν είτε δεν έχουν το χρόνο. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο η διεύθυνση μάρκετινγκ να καλείται να χειριστεί και το θέμα της δημιουργίας περιεχομένου μαζί με ένα σωρό άλλα ζητήματα. Και φυσικά το αποτέλεσμα δεν είναι το σωστό.
Το καλό περιεχόμενο είναι πλέον πιο κρίσιμο από ποτέ. Οι καταναλωτές δεν πείθονται απλά από μία καλή διαφήμιση, θέλουν να μάθουν και άλλα για το προϊόν που θα το αγοράσουν και την επιχείρηση που το προωθεί στην αγορά. Θέλουν να συνδεθούν μαζί του, θέλουν μία καλύτερη και διαφορετική εμπειρία. Πλέον δεν είναι αρκετό να προσφέρεις μία καλή τιμή, πρέπει να προσφέρει μία ολοκληρωμένη εμπειρία. Και σε αυτό τον τομέα, το περιεχόμενο παραμένει βασικό συστατικό στοιχείο για την επιτυχία.
Καλή πορεία σε ότι και αν επιχειρήσετε!!!
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.